Hva kan du forvente av sekretariatet?
Kontakt
• Alle som henvender seg til sekretariatet skal oppleve at de får rask og god hjelp, uansett hvordan de velger å ta kontakt.
• Alle som henvender seg til sekretariatet skal bli møtt på en hyggelig, imøtekommende og høflig måte.
• Sekretariatet skal oppleves som lett tilgjengelig for lokalforeninger, grupper og enkeltmedlemmer.
Saksbehandling
• Alle som henvender seg til sekretariatet skal, normalt i løpet av tre arbeidsdager etter at henvendelsen er mottatt, få bekreftelse
på at henvendelsen er mottatt, og opplysning om når de kan vente svar.
• Alle saker vil bli behandlet så grundig og raskt som mulig.
• Sekretariatet vil ta kontakt dersom det er behov for flere opplysninger, eller dersom saken vil ta lenger tid enn opprinnelig antatt.
• Så langt det er forsvarlig, vil sekretariatet praktisere åpenhet i saksbehandlingen
• Sekretariatet har taushetsplikt om personsaker som tas opp.
Medlemskap
• Alle nye medlemmer får via sin innmelding en digital velkomsthilsen med informasjon. Ved direkte innmelding hos lokallag er det lokallagene som ønsker deg velkommen.
• Alle medlemmer kan benytte seg av de til en hver tid gjeldende medlemsfordeler og tilbud
Informasjon
• Informasjon om forbundet, lokalforeninger, grupper, og sentrale aktiviteter holdes oppdatert på forbundets hjemmesider www.nvio.no
• Informasjonsmateriale om forbundet (brosjyrer o. l.) er tilgjengelig og holdes oppdatert